Google Analytics چیست؟

Google Analytics چیست؟

معرفی
به Google Analytics برای مبتدیان خوش آمدید. در این دوره شما را با درک
اساسی از
Google Analytics آشنا خواهیم
کرد.
ما به شما می خواهیم نحوه ایجاد
و اجرای یک حساب کاربری ، تنظیم نمایش و فیلترها ، خواندن گزارش های اولیه ، تنظیم
داشبورد ، انجام تجزیه و تحلیل های اساسی و تنظیم اهداف و پیگیری کمپین.
تعریف تجزیه و تحلیل دیجیتال
برای شروع ، بیایید با تعریف
"تجزیه و تحلیل دیجیتال" و اینکه چرا مهم است ، شروع کنیم. بنابراین ، چه
چیزی با آنالیز دیجیتال برخورد می کند؟
خوب ، مردم معمولاً کالاها
را به صورت مرحله ای خریداری می کنند.
در بازاریابی مفهوم قیف خرید
را داریم. مراحل مختلفی در این قیف وجود دارد که تعامل با مشتری را توصیف می کند. قیف
خرید اصلی مراحل زیر را شامل می شود:
اکتساب :شامل ایجاد
آگاهی و کسب علاقه کاربر است
رفتار : زمانی است که کاربران با
مشاغل شما درگیر می شوند
تبدیل : وقتی کاربر تبدیل به مشتری

می شود و با تجارت شما معامله می کند
 
 
در دنیای آفلاین ، اندازه گیری
این روند دشوار است. اما در دنیای آنلاین ، ما می توانیم با استفاده از تجزیه و تحلیل
دیجیتال ، جنبه های مختلف قیف را اندازه گیری کنیم. ما می توانیم پیگیری کنیم که چه
رفتار آنلاینی منجر به خرید شده است و از آن داده ها برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد
چگونگی دستیابی به مشتریان جدید و موجود استفاده می کنیم.
تجزیه و تحلیل دیجیتال در عمل
در مورد یک فروشگاه آنلاین
مانند Google
Merchandise Storeفکر کنید. ممکن است هدف فروش تی شرت های بیشتر باشد. با استفاده از تجزیه
و تحلیل دیجیتال ، فروشگاه می تواند داده های کمپین های تبلیغاتی آنلاین خود را جمع
آوری و تجزیه و تحلیل کند تا ببیند کدام یک از آنها موثرتر است و این اقدامات بازاریابی
را گسترش می دهد.
به عنوان مثال ، فروشگاه می
تواند داده های فروش جغرافیایی را تجزیه و تحلیل کند تا بفهمد آیا افراد در جاهای خاصی
پیراهن زیادی خریداری می کنند و سپس فعالیت های تبلیغاتی دیگری را در آن مناطق انجام
می دهند. آنها همچنین می توانند از تجزیه و تحلیل ها برای درک نحوه پیشرفت کاربران
از طریق سبد خرید آنلاین خود استفاده کنند. اگر متوجه شوند که کاربران با یک قدم خاص
در وب سایت خود مشکل دارند ، می توانند برای رفع مشکل در سایت تغییراتی ایجاد کنند.
انواع مختلف مشاغل می توانند
از تجزیه و تحلیل دیجیتال بهره مند شوند:
ناشران می توانند از آن برای ایجاد یک مخاطب وفادار
، بسیار مشتاق و همسویی بهتر تبلیغات درون سایت با علایق کاربران استفاده کنند.
مشاغل تجارت الکترونیکی می توانند از تجزیه و
تحلیل دیجیتال برای درک رفتار خرید آنلاین مشتریان و بهتر بازاریابی محصولات و خدمات
خود استفاده کنند.
سایت های تولید اطلاعات می توانند اطلاعات تیمی
را برای تیمهای فروش جمع کنند تا بتوانند با هدایت بالقوه ارتباط برقرار کنند.
در حالی که ما در ابتدا در
مورد جمع آوری داده ها از یک وب سایت صحبت کرده ایم ، Google Analyticsهمچنین می تواند داده های رفتاری را از انواع سیستم
ها مانند برنامه های تلفن همراه ، سیستم های فروش آنلاین ، کنسول های بازی های ویدیویی
، سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری یا سایر اینترنت جمع آوری کند. سیستم عامل های
متصل را بشناسد و جمع آوری کند
درست است. این داده ها در گزارش
های Analyticsجمع آوری شده است ، که می توانید
برای درک بهتر مشتریان و سفر خرید آنها ، از آنالیزهای عمیق استفاده کنید. سپس می توانید
راه حل های جدید را برای بهبود شغل خود آزمایش کنید.
فرآیند جمع آوری داده های آنالیتیکس
Google Analyticsسکویی است که داده ها را جمع
آوری کرده و آن را در گزارش های مفیدی جمع می کند.
پیگیری یک وب سایت
برای ردیابی وب سایت ، ابتدا
باید یک حساب Google
Analyticsایجاد کنید. سپس باید یک قطعه کوچک از کد رهگیری Javascriptرا به هر صفحه در سایت خود اضافه کنید. هر بار که
کاربر از یک صفحه وب بازدید می کند ، کد رهگیری اطلاعات ناشناس درباره نحوه تعامل آن
کاربر با صفحه جمع می کند.
برای فروشگاه Google، کد رهگیری می تواند نشان دهد که چگونه بسیاری از
کاربران از صفحاتی بازدید می کنند که مشروبات الکلی را در مقابل صفحه ای که خانه های
خانگی را می فروشد ، بازدید می کنند. یا می تواند به ما بگوید که چگونه بسیاری از کاربران
با ردیابی اینکه آیا آنها را به صفحه تأیید خرید خریداری کرده اند ، موردی مانند عروسک
اندرویدی خریداری کرده اند.
 
 
اما کد ردیابی همچنین اطلاعاتی
را از همان مرورگر مانند زبانی که مرورگر در آن قرار گرفته است ، نوع مرورگر (مانند
Chromeیا Safari) و دستگاه و سیستم عامل مورد استفاده برای دسترسی به فروشگاه Googleجمع می کند. این حتی می تواند "منبع ترافیک"
را جمع آوری کند ، این همان چیزی است که در وهله اول کاربران را به سمت سایت می آورد.
این ممکن است یک موتور جستجو ، تبلیغی باشد که روی آن کلیک کرده اند یا یک کمپین بازاریابی
از طریق ایمیل.
به خاطر داشته باشید که هر
بار که صفحه بارگیری می شود ، کد رهگیری اطلاعات به روز شده در مورد فعالیت کاربر را
جمع آوری و ارسال می کند. Google
Analyticsاین فعالیت را در یک دوره زمانی به نام "جلسه" گروه بندی می کند.
جلسه هنگامی شروع می شود که کاربر به صفحه ای که شامل کد رهگیری Google Analyticsاست ، می رود. یک جلسه بعد
از 30 دقیقه بی تحرک به پایان می رسد. اگر کاربر پس از پایان جلسه به یک صفحه برگردد
، جلسه جدید آغاز می شود.
پردازش و گزارش دهی
وقتی کد رهگیری داده ها را
جمع می کند ، آن اطلاعات را بسته بندی می کند و آن را به Google Analyticsارسال می کند تا در گزارش ها پردازش شود. وقتی Analyticsداده ها را پردازش می کند ، داده ها را براساس معیارهای
خاص مانند دستگاه تلفن همراه یا دسک تاپ یا از کدام مرورگر استفاده می کند و آنها را
سازماندهی می کند.
اما تنظیمات پیکربندی نیز وجود
دارد که به شما امکان می دهد نحوه پردازش داده ها را شخصی سازی کنید. به عنوان مثال
، ممکن است بخواهید از فیلتر استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که داده های شما هیچگونه
ترافیک داخلی شرکت را شامل نمی شود ، یا فقط داده های یک کشور یا منطقه خاص را شامل
می شود که برای تجارت شما مهم است.
 
 
، یک چیز بسیار مهم که باید به خاطر بسپارید.
آن چیست؟
* هنگامی
که Analyticsداده ها را پردازش کند ، در
یک پایگاه داده ذخیره می شود که در آن امکان تغییر وجود ندارد *
نکته عالی ،! بنابراین به یاد
داشته باشید ، هنگامی که پیکربندی خود را تنظیم کردید ، هیچ داده ای را که فکر می کنید
بعداً می خواهید آنالیز کنید ، حذف نمی کنید. پس از پردازش و ذخیره داده ها در پایگاه
داده ، به عنوان گزارش در Google
Analyticsظاهر می شود. ما به شما نشان خواهیم داد که بعداً این گزارش ها چه شکلی
است.
این مقاله ادامه دارد
 توصیه میکنم کانال تلگرامی اخبار دیجیتال ارگل را دنبال کنید تا از منتشر شدن ادامه مقاله با خبر شوید